Direktlänk till inlägg 5 januari 2010

Maskerad inbjudan !

Av adhd-morsan - 5 januari 2010 20:12

Maskerad inbjudan, hade sonen fått på dagis från en dagiskompis.
Imorgon är sista dagen att anmäla sej.

Jag kan bara inte hitta inbjudan.
Nu har jag letat och letat, igår gick jag igenom hela väskan. Skönt nu är allt skräp från den kastat i alla fall, men den innehöll ingen inbjudan!

Letat i mina små pappers gömmor, eller kanske kan kalla det "allt i allo gömmor". Där det mesta kan hamna som man inte vet var man ska göra av.
Finns en låda i köket, som egentligen ska innehålla köksredskap osv, men som halva är fylld av papper osv, eftersom det inte fanns någon plats för de någon annanstans.
Skåpet över ugnen, som är proppfullt av allt möjligt, ljus, pennor, viktiga papper, nålar, tråd, småskit helt enkelt.

Sedan finns det ett par till små gömmor, tror jag hade letat igenom alla. 
Men vet inte, vet helt enkelt inte var den där inbjudan är !!

Fasen, får väl ringa till förskolan imorgon o höra efter nr...
Inte kul.
Att man bara inte kan hålla reda på alla papper.

Jag har dom ju, men ingen plats för dom, eller plats har jag.
Men ingen organisation bland alla papper.
Barnens papper, mina papper, viktiga papper, mindre viktiga papper osv.
De hamna av någon anledning inte på sin rätta plats.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av adhd-morsan - 13 februari 2010 15:46

Suttit här i evigeter.. Får hjälp me min jädra blogg som inte fungerar. Så nu ska den tas bort, o en ny ska göras.. Blir galet rastlös!Sonen är iväg och man har varken lust eller ork till något.Som alltid de dagar han är iväg och även ska sova borta ...

Av adhd-morsan - 13 februari 2010 11:44

Först har man dålgt samvete för man känner att kroppen inte orkar något, och man har en överaktiv son som är överalt och ingenstans på en och samma gång.Hur ska man få dagen att gå liksom. Sedan när man får reda på att han ska sova borta under natten...

Av adhd-morsan - 12 februari 2010 20:18

Både i huvudet o kroppen... Ska se om älsklingen vill titta på några till avsnitt av serien, annars kryper jag nog ner.. Så trött! ...

Av adhd-morsan - 12 februari 2010 18:54

Här sitter jag med tatan i knät, och glor runt på nätet. Sonen ser bolibompa. Jag kan bara inte titta på det, sitta en timme och glo på massa barnprogram. Jag avskyr det, och blir sjukt rastlös!En helt annan sak om det vore astrid lindgrens filmer :)...

Av adhd-morsan - 12 februari 2010 07:40

Sonen hade knappt fått i sej en tugga och skule vara färdig och på dagis 40 min senare. Såg bara stress framför mej. Skulle aldrig hinna. För tre timmar på dagis, neej. Vi stanna hemma. Så nu mumsar han frukost i lugn och ro.. ...

Ovido - Quiz & Flashcards