Alla inlägg den 5 januari 2010

Av adhd-morsan - 5 januari 2010 20:12

Maskerad inbjudan, hade sonen fått på dagis från en dagiskompis.
Imorgon är sista dagen att anmäla sej.

Jag kan bara inte hitta inbjudan.
Nu har jag letat och letat, igår gick jag igenom hela väskan. Skönt nu är allt skräp från den kastat i alla fall, men den innehöll ingen inbjudan!

Letat i mina små pappers gömmor, eller kanske kan kalla det "allt i allo gömmor". Där det mesta kan hamna som man inte vet var man ska göra av.
Finns en låda i köket, som egentligen ska innehålla köksredskap osv, men som halva är fylld av papper osv, eftersom det inte fanns någon plats för de någon annanstans.
Skåpet över ugnen, som är proppfullt av allt möjligt, ljus, pennor, viktiga papper, nålar, tråd, småskit helt enkelt.

Sedan finns det ett par till små gömmor, tror jag hade letat igenom alla. 
Men vet inte, vet helt enkelt inte var den där inbjudan är !!

Fasen, får väl ringa till förskolan imorgon o höra efter nr...
Inte kul.
Att man bara inte kan hålla reda på alla papper.

Jag har dom ju, men ingen plats för dom, eller plats har jag.
Men ingen organisation bland alla papper.
Barnens papper, mina papper, viktiga papper, mindre viktiga papper osv.
De hamna av någon anledning inte på sin rätta plats.

Av adhd-morsan - 5 januari 2010 19:56

Mycket som hänt sen senast. Väldigt mycket.

Kommit underfund med att medicinen gjorde nog en hel del nytta.
Trots att jag nog mest hade biverkningar.
Den allra största förändringen var nog inombords.
Och den yttre förändringen översköljdes liksom av alla biverkningar, vilket gjorde att nog varken jag eller omgivningen såg så mycket förändring där.

Nee inte ro o skriva, barna ligger o ropar...

Men, TANKARNA, vilken jävla skillnad med och utan medicin.
Nu förstår jag att jag har fler tankar än "vanliga" människor.
En helt ny värld öppnades..
Tänker ni "normala" bara såå lite ?? :)

Shiet !

Ovido - Quiz & Flashcards